De Voedselbank Almelo zet een belangrijke stap richting een nieuw en duurzamer onderkomen. Maandag vond de officiële sleuteloverdracht plaats van het pand aan de Windmolen, dat door de gemeente Almelo is aangekocht voor de voedselbank.
Voorzitter Henny Ganseman van de Voedselbank Almelo en wethouder Eugène van Mierlo stonden maandag stil bij een bijzonder moment. Bij de notaris werd de sleutel overgedragen van het pand aan de Windmolen, dat straks het nieuwe thuis van de voedselbank moet worden.
Daarmee komt een langgekoesterde wens dichterbij.

Klaar voor de toekomst
De gemeente Almelo heeft het pand aangekocht zodat de Voedselbank kan beschikken over een toekomstbestendige locatie. De komende periode worden nog verschillende werkzaamheden uitgevoerd om het gebouw op te knappen en te verduurzamen.
Als alles volgens planning verloopt, kan de voedselbank in augustus verhuizen.
Langdurige samenwerking
Volgens de gemeente onderstreept de sleuteloverdracht ook de samenwerking die er al jarenlang is tussen Almelo en de Voedselbank.
Voorzitter Henny Ganseman en wethouder Eugène van Mierlo spreken van een belangrijke stap voor de organisatie, die wekelijks veel Almelose gezinnen ondersteunt.
Nieuw hoofdstuk
Voor de vrijwilligers van de Voedselbank betekent de verhuizing straks de start van een nieuw hoofdstuk.
Na de verbouwing krijgt de organisatie de beschikking over een modernere en duurzamere locatie, waarmee zij de komende jaren verder kan bouwen aan haar belangrijke werk in Almelo.
Kijk HIER voor de ’10 vragen aan … Henny Ganseman’ die Almelo1 op 11 mei nog stelde over de beoogde locatie in het bijzonder en Voedselbank Almelo in het algemeen.

