Probleem van verdwenen klachten inmiddels verholpen, gemeente biedt excuses aan

vandaag om 11:06 2 minuten leestijd

In totaal 169 klachten die tussen oktober 2023 en 16 mei van dit jaar via het online klachtenformulier op de website van de gemeente Almelo zijn ingediend, waren niet goed geregistreerd. De oorzaak was een fout bij de vernieuwing van de gemeentelijke website.

Fout ontdekt na technische controle
De klachten zijn nooit aangekomen bij de juiste afdeling, waardoor ze ook niet behandeld konden worden. De fout ontstond bij het overzetten van gegevens tijdens de vernieuwing van http://www.almelo.nl Ingevulde formulieren werden daardoor niet opgeslagen of doorgestuurd.

De gemeente laat weten het probleem inmiddels te hebben opgelost. De klachten die destijds ‘in het niets verdwenen’, worden alsnog zorgvuldig bekeken.

Inwoners worden persoonlijk benaderd
De gemeente neemt contact op met mensen van wie de klacht nog actueel is. Dit gebeurt telefonisch of per e-mail. In gevallen waar het nog nodig is, wordt alsnog actie ondernomen.

Klachten die op andere manieren zijn ingediend – bijvoorbeeld telefonisch, schriftelijk of via een baliebezoek – zijn wél in behandeling genomen.

Gemeente: “Vervelend en teleurstellend”
De gemeente Almelo biedt haar excuses aan voor het ongemak. “We begrijpen dat dit tot teleurstelling heeft geleid. Daarom doen we er alles aan om de situatie netjes op te lossen,” aldus de gemeente.

Tegelijkertijd benadrukt de gemeente dat zij zich blijft inzetten voor een goede dienstverlening áán en het zorgvuldig behandelen van klachten en signalen ván inwoners.

Klachten kunnen weer online worden ingediend
Het klachtenformulier op de website functioneert inmiddels weer zoals het hoort. Inwoners kunnen klachten over de gemeente opnieuw online melden via http://www.almelo.nl Klachten worden automatisch doorgestuurd naar de juiste afdeling voor verdere afhandeling.

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie?
Tip onze redactie via info@almelo1.nl.